Haft en diskussion

Med älsklingen idag, Och han håller mer eller mindre lika stor koll som mej när jag ska ha ägglossning och mensen,  Så min mens är ungefär 7 dagar sen.

Och vi har sagt att vi inte ska ha några barn än, Och självklart skyddar vi oss ifrån att jag ska bli gravid. Men är verkligen kondom att lita på? jag vet att den kan gå sönder och så vidare. Men vi är till och med så noga att vi kollar om de efter.

Det här kanske inte är så roligt för er att läsa. Men jag vill bara skriva av mej,

Älsklingen vet att jag absolut inte gör någon abort om det händer att vi blir gravid. Och jag har fått svar på att Älslingen inte tänker lämna mej för att vi blir gravida igen. Och jonas är så stenhård på att inget barn än, det förstår jag. men vi är inte lika på den linjen. Utan jag kan skaffa en till liten om 1 år. jag älskar barn., Och jag vill inte ha 10 år mellan andra barnet och minstingen. det är 26 månader ungefär mellan Vilhelm och Alfred., det tycker jag är lagomt. Och jag vill inte heller va en gammal mamma, men jag är nöjd med mina fina och friska barn.

jag har absolut inget jobb eller inkomst. men det känns så skönt att få prata med jonas om det här. Både jag och jonas har tänkt mycket på det hära. Men vi har bara inte sagt det till varandra. Men nu vet vi vart vi båda står angående detta. Tänk att man blir så nervös när inte mensen vill tänka sej komma den dagen jag ska ha den. Då blir vi båda oroliga. Men som sagt jag behöver inte ha blivit gravid , Utan bara en rubbning- det har jag då och då. Men oroliga blir man.För iafl 7 dagar brukar den inte va sen, Å jag har ju ingen känning på att mensen är påväg heller. har känt av ägglossningen bara.

Undra hur de hade gått om jag och jonas va oenses om att behålla/göra abort. Visst jonas har sagt det till mej att jag får göra abort- Men han vet vart jag står angående det där. Så antingen välja barnet och familjen, Eller gå skilda värgar. Och skilda vägar vill inte jonas göra. det är en lättnad.

Nu tänker jag inte skriva något mer om det här. Jag har fått skrivit av mej lite.

Idag har vi inte gjort så mycket. jag va så trött imorse. gjorde knäck. Men svärmor ska göra sina knäck. Världens godaste. Sen klätt granen. och käkat lunch. Jonas har åkt till jobbet. jag och barnen sitter i pyjamas än, Och tänker göra det med. jag vill ju ut. Men tusan 15 minus. tänker på Alfred. Han som nästan bara sitter i vagnen. Och jag har hittat ett par snygga täckbyxor i rosa. Men 800. Nä tack. Kanske efter jul jag kan köpa dom. Men jag måste även ha ett par nya vinterskor. Så jag kan va ute och leka med barnen, åka pulka och så vidare

Få se om vi åker upp till högbo nästa vecka och åker pulka i backen.

Nej nu är det dags för att leta på någon middag. Sen ska Vilhelm låna datorn och spela lite.

♥Älskar min familj♥


Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas på det bästa =)

2009-12-19 @ 19:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0