Får bättra mej med bloggandet

Jag får helt enkelt bli bättre på att blogga. har inte haft tid eller lust nu på några dagar.

I veckan har det inte hänt så mkt, träffat kompisar, Vart på stan, Är ute och cyklar med barnen, Så ser min vardag ut.


I lördags var vi på barkalas, Min systers son fyllde 3 år, Det va trevligt, Inte ofta man träffa släkten, iafl en del av dom. Sen tog vi det bara lungt på Lördagen, Barnen och jag o jonas va trött efter den dage,

Igår va vi och åkte tåg med Alfred och Vilhelm i Jädraås, Sen följde barnen farmor och kent med, Sen en av kusinerna till Ville och Alfred. Vi åkte väl runt 10 igår morse, Jag trodde att de va helt kört när vi hade kommit halva vägen, Jag ser bara hur ville blir blek i annsiktet, Ser spyfärdig ut, Jag försökte ge han lite festis, Så han får i sej lite socker, Sen letar jag fram en påse han kunde spy i, Men han somna av en stund, Å det vart inte kräk som tur va, Han blir så där när han inte äter frukost eller någon annan mat. Han äter så dåligt, Men det är väl perioder. Och allt vart så mkt bättre när han kom ut i friska luften, Och sen när han fick lite mat i sej, Å vi hade det jätte trevlig där i Jädraås. Å barnen Älskade verkligen att åka tåget.  Å Vilhelm prata om detta tåg hela vägen hem sen. Ja så såg våran dag ut igår.

Idag vakna jag vid 8, Och regnet öste ner, Å de kommer skurar ibland. Så tråkigt. Idag ska vi baka och hålla på städa. Det finns ett födelsedagsbarn som fyller hela 21 år imorgon:) Hehe. Alltså ja skäms, Det är nästan bara från älsklingens släkt som kommer när någon fyller, Mamma o pappa kommer alltid när någon fyller. Idag kom Martin oxå. När han vaknar då ska vi ner på stan,Ska köpa Mumin tröja och byxor till Vilhelm, Jonas får köpa till Alfred sen, Det är ju ursött när dom har lika kläder. Eller iafl ungefär. det år så svårt att få lika kläder till barnen, Alfred drar ju inte 86 ännu, Men i mumin kläderna finns det även på barnavdelningen.

Och på Onsdag ska min älskade Vilhelm klippa sej för första gången, Å jag fick som jag vela. Fick den frisören som jag vela, Han är suverän att klippa barn, Det är dyrt men det är värt det.

Jag bloggar för sista gången på Torsdag förmodligen, Då lämnar vi bort barnen , ^Å tidigt på Fredag morgon åker bara jag o Älsklingen på en liten semester, Vi har hyrt stuga o så.. Ska bli så skönt.

Mensen en vecka försen, Få se när den tänker dyka upp:)

Nej, Nu ska ja fixa lite här.

Kram hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0