Nattar barnen

Jag och Jonas har precis läst sagor för barnen och nattat dom, Men sen återstår det att se när dom somnar. Vilhelm somna tyvärr i bilen hem idag, Så han somnar säkert sent.

Men sånt man får ta.


Det va helt underbart att komma bort 2 dagar. Eller vi åkte kl 7 på Fredag morgon, Vi åkte till sundsvall, Där käka vi frukost på Mc donalds, Sen åkte vi vidare till Jämtland, va i Jämtland vid 12 tiden, Vi åkte till det ställe vi hade hyrt stugan, Sen åkte vi vidare till sollefteå, Shoppade lite, Och käka, Fanns inte så mkt att göra där, va där iafl några timmar, Sedan åkte vi vidare till stugan, Satt där som 2 gammlingar med en korsordstidning på bordet. Haha:)  Men jag höll på att få lappsjukan i stugan, För det första va den sjukt liten, Sen regnar det, Det regna hela dagen, Men sen vart uppehåll mot kvällningen, Vi åkte till dödafallet tror jag det hette.Sen åkte vi till Hammarstrand, Kika på elefantbärget som Jonas sa att det kallas för, Det ser precis ut som en liggande elefant. Sen åkte vi runt och kolla lite, Vi kolla även där Jonas farmor och farfar bodde, Och där tillbringa Jonas sommaren och loven, Haha, Vilket ställe. Sen åkte vi tillbaka till stugan, Satt där som 2 gammlingar igen, Vi tog en kvällspromenad, SEn löste vi lite korsord, Och Jonas va trött, Han behövde sova, Han skulle ju köra dagen efter, Men jag vägra sova, Jag kan inte sova när jag hör vatten utanför/forsen utanför stugan, Sen massa bilar/människor som pratar. Men tillslut somna jag med, jag somna nog efter 2, trodde aldrig att jag skulle somna, Haha..


Lördagen, Vi vakna vid 8 på morron, Gjorde oss i ordning,städa stugan, Packa o så, Sen åkte vi vidare till hammarstrand igen, Käka frukost. Sen Åkte vi vidare till paviljongen, tror det va kinesiska, Mitt minne är inte det bästa, Va där en stund, Sen åkte vi äntligen neråt i landet, Vi åkte till Sundsvall och strosa på stan där, Köpte lite kläder till Alfred, Sen försökte vi hitta något till Vilhelm och Martin, Men det fanns ju inget, Dom hade ju det mesta eller något liknande, Sen drog vi vidare till birsta city, Där shoppa vi ännu mera kläder till Alfred, Det är bra när det är halva rea priset, Sen hitta jag ett linne från gina till mej själv. Jag tror nog att vi va in i alla butiker där. Va där iafl några timmar, Sen va både jag o Jonas trött och hungrig, Så vi stanna till vid MAX och käka där innan hemfärden börja, Vi åkte igenom Hudiksvall centrum och så, Alltid roligt att va ute och åka.  Vi tog inte ett enda stopp, Och vi va hemma kl 21,30 i Sandviken, Vi åkte vid kusten hem. Å Självklart har jag längtat efter mina barn, Men nu är vi alla i familjen samlad igen, Skönt.



Det va våran semester,

Sen ringde det några vänner till oss och fråga om vi hade lust att följa med ut att ta någon cider eller något, Självklart sa vi ja, Vi är aldrig barnlediga samtidigt, Så då passa vi på. Så vi kom hem vid 1 triden igen, Å jag somna direkt efter jag åt min kycklingsallad, Somna alltså direkt när jag la huvudet på kudden.


Idag vakna vi kl 10,30, Skönt att sova ut, Och speciellt när man inte hade barnen hemma, Vi gjorde oss iordning, Hämta Alfred hos farmor, Fikade lite., Sen åkte vi vidare och hämta Vilhelm, Käka lunch hos mamma o pappa, Va där en stund, Sen bar det av till Gävle för att hämta Jonas son. Så nu har vi landat och ätit middag och barnen är nybadade.

Så fort barnen har somnat tänker jag lägga mej i sängen och kika på någon bra film eller om det är någotbra på tv:n sen käka lite godis.


Det blir inge Furuvik med barnen imorgon, det ska regna imorn med, Jag är verkligen trött på detta väder nu. Nu vill jag ha sol. Så få se vad vi hittar på med barnen imorgon, Någon som har några bra tips?


Nej, hade det bra alla vänner, barnen är omöjliga ikväll , Så vi får ta hand om dom nu.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0