Trist innedag

Har vart inne hela dagen idag. Har gått fram och tillbaka till tvättstugan bara. Älsklingen gick till tvätten för det mesta. Men tvätten vart klar i skaplig tid idag. Och lite hade man att tvätta.

Jag är så less. Köpte Mumintröjan till Vilhelm förra veckan, Så tvätta jag den idag, Såg att vita trycka, alltså själva mumin har blivit rosa. Men det ska ju va vitt. Får helt enkelt gå tillbaka med den, tvätta den ut och in med och 40 grader som det stog. Å det ska väl hålla mer än 1 tvätt. Eller vad tycker ni?

Har haft gnälliga barn idag. Vet inte alls va det har vart med dom. Mammig va dom oxå. Skönt att älsklingen har semster. Men bara 2 veckor till. Sen börjar båda barnen på dagis igen, Alfreds första gång blir den 31 augusti. Han är bara 1 år och 1 dag då. Känns i mammahjärtat. Men jag måste tyvärr gå till AMS och försöka få ett jobb.

Idag åt vi hemmagjorda klyftpotatisar och lövbiff med en god sås. Sen ett glas dricka till det. Vilhelm åt kokt korv med bröd. Och Alfred åt kycklinggryta. Ja här blir det olika maträtter varje dag.


Nu på eftermiddagen har vi vart och handlat lite mat. Och godis. Är sjukt sugen på godis. Sen hämta vi Jonas son. Hem och gjorde middag. Vart sen middag. Men så blir det ibland.

Sen va det bara att göra barnen nattklara, Det va trots och skrik och bråk från alla barnen ikväll. Tur att det inte är varje kväll. Vilhelm ramlar och skrapa i pannan., Fick ett skrapsår och en liten bula. Men nu har vi läst och barnen sover gott.

Jag har spelat lite nintendo wii, bowling. Alltid lika roligt. Man har lagot med träningsvärk i underarmen. Haha.

Nej, Nu  tänker jag leta på någon mat jag och älsklingen ska äta-

Hoppas ni haft en bra dag?

Kram

Kommentarer
Postat av: TOBBE

Det är bara bra.

har varit hos grannen och kollat på deras nya katt som är bara 10 veckor gammal. älskar när dem är så små :)



Hur har din dag varit?

2009-07-31 @ 21:00:22
URL: http://veteran.blogg.se/
Postat av: TOBBE

Läst mitt senare inlägg om åsikter om katter?

De som misshandlar katter,hunder,eller självklart vilket husdjur som helst ska fan få straff. men sverige lagen är för klen och dem som gör lagarna är helt dum i huvudet. ursäkta mitt ordspråk. men jag blir bara allmänt less.



vadjag ska göra ihelgen beror helt och hållet på vädret. har du planer inför helgen?

2009-08-01 @ 02:07:43
URL: http://veteran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0