Blöjfri+ lite annat

I helgen har vi inte gjort så mycket.  Va på klädbytardag i Lördags. Hitta lite smått till Alfred. Och sen ett par täckbyxor till Vilhelm/martin. Vilka nu som kommer använda dom. Sen tog vi det lungt resten av kvällen. Älsklingen jobbade kväll.

barnen är lite snoriga. Men inte mer än så. Med Alfred vet jag inte om det är tänder eller förkylning. kan va både ok.Men Vilhelm är lite snorig bara.

Idag har vi inte heller gjort mycket. vakna före 5. Och man va ju inte lite trött då. Och Jonas började jobba kl 7. Va bara att gå upp och ge Vilhelm frukost och sätta på barntv. Och mina fötter lädde  mej vidare till sängen igen. vart lite mys med Älsklingen och Alfred i sängen. Vi va inne på förmiddagen.Jag färgade håret. Sen gick vi en sväng. handla lite, Kika lite på dollar, Rusta och så. Köpte en farsdagspresent från barnen till Älsklingen. Få se om han blir nöjd med den. Får tänka på ekonomin just nu. Men han har önskat sej en sak för 800. Och vem F*N har råd med det? Inte jag iafl. Träffade på min morbror här i Sandviken och min kusin. Alltid lika trevligt.

Sen har jag bara stått vid spisen tycker jag. lagat mat till barnen och sen en annan mat till mej och Jonas. Så är det ibland.

Nu sover båda barnen. jag ska se ensam mamma söker, Sen blir det mys med älsklingen,


Vilhelm har inte haft blöja på sej på hela helgen. Förutom när vi åker bil och när han sover för natten. När vi är hemma eller går ut då är han utan blöja. Det händer olyckor. Men då får det göra det. Hur ska dom annars lära sej att bli blöjfri. tycker iafl att min gulleplutt är duktig. Han går på toa både när han är kissis och bajsis. Oftast säger han inte till att han behöver gå på toa heller. Utan ropar när han är färdig. Det hända en olycka i affären. Han kissa på sej. Men så är det ju. Inget jag kan bli arg för. Men jag hade med mej kallingar och nya kläder. Så det är inte nå problem.

Så nu blir det bara blöjor i bilen och på natten. Sen är han utan hemma och på dagis. Få se om vi klarar detta tillsammans. han värkar mogen och värkar vela sluta med blöja.

Nej, Nu är kl 20,00 snart å då innebär det att det är ensam mamma söker som är inbokat.

Vi hörs. kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0