Innedag

Idag lämnade jag och jonas barnen på dagis, Sen hämta dom till kl 11 igen. Och därimellan bråka jag och jonas som vanligt. Skit i det nu. Sen gjorde vi käk. Vi la Alfred för att få sova middag. Jag och Vilhelm pärla lite, Vilhelm håller på att göra ett pärlhalsband och jag gjorde en pärlplatta.

Sen vinka vi och krama hejdå till jonas för att han ska bege sej till jobbet.

Jag och Vilhelm tog fram alla ingredienser för att baka sockerkaka. Vi baka en i Vilhelms form och sen i våran stora. Sen helt prösligt när jag skulle röra om i smeten så ser jag bara att Vilhelm håller på med vanlijsockret och sen ser jag hur han flyger bakot i tripp trappstolen och dunsar i huvudet i golvet. Han flyger alltså bakot och slår i huvudet. Det vart en sån smäll att Alfred vakna fast hans dörr va stängd. Vilhelm vart trött och lite blek. Men det gick hyffsat bra. Bättre nu iafl.

Så idag kommer det inte att bli något mer. Det regnar här. Och jag behöver gå och köpa blöjor till Alfred. Men tur att det räcker tills imorgon. Då får jag skjuts av Jonas. Sen ska jag och Jonas åka och kolla efter lite julklappar. Är vi tidigt ut? Det behövs att va det när man har kass ekonomi.

Hmm. Undra hur man ska göra denna jul då. Om vi ska va hemma som vi gjorde förra julen-. Eller om vi ska åka runt. Svårt. Får prata vidare med släkten hur dom tycker. Och sen med julklappar då. Ska man bara köpa till sina barn och kusinbarn, Eller ska man köpa till mina syskon och föräldrar med. Vet inte alls hur vi ska göra. I Jonas släkt köper vi inget. Bara till dom minsta barnen.

Så Thessan och Erik kom gärna med förslag hur vi ska göra denna jul?

Nej, Nu ska jag och Vilhelm provsmaka sockerkakan. Sen bara ta det lungt.


Hejsvejs

Kommentarer
Postat av: Thessan

Jag tycker vi kör på som vi gjorde förra julen, vi köper till barnen, och till håkan å cinita, sedan ska vi köpa till min mamma och pappa! mer finns inte pengar till, om de ens finns till det! haha

2009-10-15 @ 20:13:13
URL: http://stronglove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0