Sömnlösa nätter!

Halft som halft får vi sömnlösa nätter. Alfred är förkyld, Snoret rinner lite, Men det kan även vara tänderna på Alfred. Hur mycket han kliar och håller på i munnen. Det vore dags med lite fler tänder än dom där 2 som han har längst ner. Och så vill ju Vilhelm sova med mej. Men jag vill inte det när Alfred är vaken och håller mej och Jonas vaken. Jag vill att Vilhelm ska få den sömn han behöver istället. Men annars är det bara mysit när Vilhelm kommer och kryper ner brevid mej. Det är ju det bästa. Längtar bara tills Alfred kan göra det- Hehe.

Ja just det, Jag ringa till BVC, Fick inget svar. Tänkte fråga lite om vaccinationen. Men får helt enkelt ringa på Måndag. Men nu är det många i min omgivning som har tagit vaccinet både vuxan och barn. Och dom har absolut inte blivit sjuk. det enda dom har fått är ont i axeln av sprutan. Men det får man ju av den vanliga influensasprutan med. Jag är mer för att ta sprutan nu på mej iafl. men det Vilhelm vet jag inte. Jag måste tänka på Alfred och Brorsans kommande bebis. Jag kommer aldrig våga träffa honom om inte jag vaccinera mej. Och vågen av influensan kommer att komma till vår och sen kommer den att bli värre och farligare. Och det är så många som har vaccinerat sej så att vaccinet är slut. Jaja. Slutpratat om det.

Men istället ringde jag till HC angående ville. Han vart riven på dagis i Torsdags av en annan kille. Och ljupt är är det oxå. 1 stort rivmärke och 2 små under. Jag är ju rädd om det ska bli infekterat och massa. Tänker ju på alla dagisbaterier. Men som tur behövde vi inte komma. Utan hon dokumentera detta. Så blir det ärr får jag gå till försäkringsbolaget så får ville ut pengar för det. Men jag hoppas inte det behöver bli några ärr. Och börjar det vara så får vi åka in och få pencilin.

Alltså det har inte hänt så mycket denna vecka. vart med thessan och tindra. Vart till jonas pappa. vart till valbo och shoppat en vinterjacka till Alfred. Bakat, städat. Hämta och lämna barn på dagis. Ja som ni ser. det vanliga sysslorna som jag gör om dagarna.

Skulle igentligen åkt på kalas den 22 , Men Jonas jobba, Så vi får fira er alla någon annan dag. Vi kommer inte kunna komma när Erik eller mamma fyller heller. Marie tänker jag inte åka till. Jonas jobbar iafl den dagen med.


Åå snart blir man Faster. Kul kul. Längtar alltså. Längtar till att träffa den lilla knodden, Och få känna o klämma på bebiskläder igen, Och köpa. 

 
Nu sover jonas och alfred. Vilhelm kikar på tv. Jag sitter lite här. Jag vill på klädbytardag idag. Få se hur Alfred mår. Han har ju ingen feber. Och han är någorlunda pigg förutom att det snorar lite.

Nej, Sätta igång och baka något kanske. Hmm. Får kika efter lite recept.

hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0