Söndag morgon!

Och jag är jätte trött. Men tänkte försöka berätta lite om vad vi har gjort i helgen!

Torsdag kom mamma och pappa hit på besök. Dom vela ha med sej Vilhelm hem oxå-. Självklart fick dom det.

I Fredags gick vi upp vid 6-7 som vanligt. Jonas gick och la sej en stund med alfred. Och jag satte mej framför datorn en stund.

Sen åkte vi ut till mamma och pappa, Hämta upp mamma. Sen for vi vidare till Tierp. Mötte upp brorsan och thessan, Kika på lite utförsäljning av kläder. Vart inget mer fynd än batterier:) Sen åkte vi vidare till ett matställe. Käkade och sen for vi hem till mamma och pappa igen och Vilhelm.  Vi gjorde inte så mycket. Jag gick upp på mitt gamla rum och kika lite. Hittade en hel pappåse med fridatidningar och Okej tidningar. Ganska roligt att läsa dom nu. Haha. Sen hitta jag en del gamla kläder som jag har haft. Böcker som jag läst när jag va yngre och massa annat. jag tog en tupplur med alfred där hemma oxå. Så skönt. Tror att alla somna utan mamma och thessan, Haha,

Lördag. Inte alls mycket gjort. Vi åkte in till city gross och handlade lite. Och handlade man för 300 så fick man en bulle och kaffe på köpet. det va nog den hårdaste bullen jag har ätit och det äckligaste kaffe jonas har druckit. Haha. Väl hemma gjorde vi iordning lunch. Och sen åkte jonas för att jobba. Jag och barnen gick till bibblan och låna lite filmer och spel till datorn åt ville. Vi hade en dag hemma på eftermiddagen. Diskade, Bakade snicker. Tog det bara lungt.

Idag då. Ingen aning. Det lockar inte att gå ut heller. Minusgrader ute. Och jag har småont i huvudet. Och jonas jobbar till 16 idag.

Tänkte ju lägga ut lite saker på tradera och blocket. Men datorn verkar pajja snart. Eller vilken minut som helst. Vi får lämna in den förmodligen. Både jag och sambon väntar tills vi kan köpa bärbara datorer. Jag bli så less att alltid denna dator ska pajja.

Så det blir väl att stänga av den och göra någon nytta hemma istället.

Jag förstår inte jag är förkyld på morgon och enda till eftermiddagen, men mot kvällningen är jag inte ett dugg förkyld. Konstigt. Eller det är bara snoret som stör mej nu. Men jag vill ju inte va förkyld. Och nu när vi äntligen har barn som är friskna, Det är inte ofta.

Alfred börjar på sina hörntänder nu. Och han sover jätteorolig på kvällarna, Men på natten sover han utmärkt bra. Tur är väl det. Att han inte ska vakna när man sover.

Jo har glömt skriva att Alfred har tagit sitt första steg. Men det va första det. Nu vill han inte alls gå. Inte mer än runt möbler och sånt. Men det kommer väl det med. Ganska skönt endå att han inte kan gå än.

Och vilhelm har lärt sej nya saker. Som att sjunga mer än halva alfabetes sång och bokstäver. Stolt mamma.

Ja va de det. Nu kommer det inte bli något skrivande på en stund då. Men då vet ni varför-

Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0