Lämnat barn på förskolan

Som sagt igår va det första dagen efter 8 veckors sommarlov. Allt gick bra. jag va kvar i 30 minuter för att få dom trygga och komma in sig lite efter sån lång ledighet.

Men allt gick bra, Vilhelm vela inte lämna mej. Men det förstår jag. Och Alfred han brydde sej inget. Hehe.



Idag lämna jag barnen 8 men tyvärr får det bara gå till 11, Pga för att skolorna har inte börja än, Men nästa vecka blir det halv 9 till halv 2 igen. Sedan får jag utöka tiden om jag måste till AMS eller om de ringer att jag ska hoppa in som vikarie.

Så det hoppas jag.



Det är lite olika med de där att barnen får gå 8 till 11 bara , Jag får ju ersättning från försäkringskassan om jag ska vara tillgänglig. Och då måste jag va tillgänglig Måndag till Fredag. Söka jobb och massa sånt. Annars försvinner mina pengar. Men men, tydligen inget som personalen från förskolan kan förstå,.


Dom får väl dra in mina pengar då Och vi får leva på Älsk. Nej, jag får ta ett prat med min handläggare om hur jag ska göra med det.

jag har ju faktist heltidsplats.


Imorgon vet jag inte om jag ska lämna barnen på förskolan, Det återstår och se. Men det är ju absolut omöjligt att sitta vid datorn och söka jobb och sen ha 2 barn hemma, Är ju helt annat om man hade 2 bebisar som bara åt och sov.



Idag blir det inte så mycket göra. Ska ringa HC hade jag tänkt.


Jajja.


hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0