Semestern slut!

Måndags kväll började vi köra kosan neråt, Vi körde genom stockholm och så.


Aboslut ingen hitt att köra/åka på natten, Jag vart lagomt trött vid 03 tiden, Nickade till några ggr, Men fick snällt hålla mej vaken för att hålla Jonas sällskap, Så inte han skulle somna,

Vi fortsatte att åka neråt, Jag hade fortfarande ingen aning vart vi skulle, Men jag hade mina aningar:) Hehe. Sedan efter några timmars bilfärd så va vi vid småland, Å vad ska man göra i smålan?? Haha. Sedan åkte vi några mil till och timmar. Så va vi Halland, Å vad gör man i Halland? Ingen aning. Fortsatte att åka flera mil, Vi va i Halland före 6 på morgonen, Å jag förstog precis vart vi skulle när jag såg skylten "Ullared" Haha. Så vid 6 tiden va vi på Ullareds parkering, Och det va nog 15-17 bilar när vi kom, En del låg och sov en del satt vaken och vänta tills dom öppna, Det första paret gick ut och ställde sig i kön vid före 7, Och vi tänkte att vi gör detsamma, Och de va det smartaste vi gjorde, Efter vi ställde oss så va kön flera Meter, Då menar jag inte små meter, Och vid 8 tiden öpnnade det, Ingen höjjdare att stå och köa övern 1 timme när man är trött och fryser. Absolut inte när man inte hade sovit på över 24 timmar,


Men sedan vart det shopping, va verkligen härligt att få spendera pengar. Köpte en hel del,


Vilhelm:

Abeko regnställ 149 kr(pris här i Sandviken 349-449) Så ett fynd.
mjukisbyxor 39 kr
2 pack strumpor 19 kr.
leksaker som va billigare än här.
Cykellås för 15 kr.



Alfred:
Mjukisbyxor 39 kr.
Blixtenväska för 69
Leksaker.
Bok
boxershorts 29 kr för 2.


Martin:
Mjukisbyxor
Leksaker.


Jag:
Plattång OBH nordika 199, Mitt bästa fynd.
Jeansshorts i baggy, 119 kr. Som hittat.
Knickersbyxor 79 och halva de, 39 kr.Som hittat oxå.
Trosa 29,
Bh 59.


Jonas:
Tröja 49
strumpor 12 pack för 50 kr.
3 par kallingar för 69.


Och det är  mer saker som vi köpte, Men kommer inte ihåg allt. Och allt detta som hittat tycker jag.

Vi va klara redan vid 11 på förmiddagen/lunchen, Vi käkade på burger king. Och kikade lite mer i andra affärer.


Sedan efter det for vi kosan vidare upp mot Jönköping för att cheka in på hottelt, Efter det gick vi ner på stan, Gick vid vättern och kolla på vattnet, Shoppade ännu mera kläder, iafl jag. På gina tricot. På hemvägen spela vi äventyrsgolf(minigolf), Skitrolig va den. Haha.

Sedan va både jag och Jonas helt slut, Vi packade upp på hotellet. Vilade lite och bara va. Senare på kvällen beslöt vi oss för att unna oss en buffe på hothellet, Och gott va det. Sedan vart det en långpromenad igen. Så skönt att bara vara för oss själva.


Vid 22-23 där somna vi för natten, Behövde verkligen sömn, När jag inte hade sovit på över 36 timmar.


Onsdagen for vi vidare upp mot Gränna, Gick där i det lilla centrum, Gick även in där polkagrisarna görs, Fick även se hur dom gör dom, Så vi köpte hem några stycken. Sen for vi vidare upp valdsten och gick runt där, Kikade på slottet, Spelade en till runda minigolf, Verkligen helt underbara banor där.


Efter det åkte vi vidare mot Örebro, Stannde till vid Maribergs köpcentrum, Hehe, Och där vart det ännu mer shopping, Och Jonas shoppade med, Efter det behövde vi få i oss lite mat i magen för att börja köra kosan hemmåt. Vid 20,00 va vi hemma. både trötta och nöjda efter denna lilla minisemestern.


Ja det där va lite om denna semester, Finns mycket mer att skriva, Men orkar verkligen inte,


            



Lite bilder kom det oxå. Är en del av alla bilder. 



Nu blir det att krypa i kojjs, Är trötter.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0