Jouren

I Lördags kväll börja Vilhelm knälla om sitt öra igen, Så han fick Ipren och kunde somna om. Sedan på söndag morgon hörde jag inte sett ljud om örat.. Men det vart barnkalas ändå, Vilhelm va ju så pass pigg och lekte både i lördags och söndags.


Igår eftermiddag tyckte jag att det va lika bra att ringa till 1177 och rådfråga, Och vi fick en tid direkt och det va bara för att Vilhelm är ett öronbarn, Fast vi fick iafl vänta över 30 minuter på att komma in till en doktor.

Sedan efter doktorn kollat i Vilhelms öra så hade han öroninflammation igen, Och det kom en sköterska in och prata med oss lite och gav penicilin så vi kunde ge igår och imorse. Och hon tyckte att Vilhelm va så ovanligt pigg igår. Men de har han vart hela helgen.  Man har inte märkt att han hade öroninflammation.


Men men, Vi köpte mat och käka, Sedan va det nattning av barnen, Och sedan va det tvättstugan som gällde hela kvällen.


Men nu har jag ring HC och väntar på att det ringer upp oss. Får ringa svärmor sedan och berätta, Annars måste hon sitta med Alfred om vi får en läkartid , Eller jag ska ha en läkartid till en doktor idag. Så är det.


För jag vill verkligen inte ge Vilhelm penicilin på penicilin , Det går ju mindre än 1 månad i mellan .


Mulet och kallt är det idag. Så blir nog inte mycket att göra idag.


Uppdaterar senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0