Helgen

Fredags jobbade jag, Och Jonas va hemma och vabba, Självklart vart Vilhelm sjuk i Torsdags med huvudvärk, Ont i kroppen och en hög feber, men på Fredageftermiddag va han frisk, Nu har han bara en hosta som inte vill ge sej,


Och sambons son kom i Fredags,


I lördags firade vi Martin som fyller år den 9, Men tyvärr är det inte vi som har honom då och vi kan inte åka dit och fira honom heller. Vart en tur på stan först, Shoppade och så, Sedan va det bara hem och fixa tårtor och fixa lunch till barnren.Sedan vid 15 tiden började folket strömma in, efter kalaset vart det bara slappa och sen middag, Men så är det ibland, Jag gruvade verkligen att göra mat. Det värsta jag vet just nu, Men utemat kan man ju inte leva på, Eller det funkar nog inte för ekonomin. Sedan vart det läggning vid 19 för barnen och barnen somna som en stock. Och jag satt mej framför tvn med en chipspåse och ett glas dricka. vart en någorlunda tidig kväll för oss med.


Söndag, Ja vad händer idag. Alfred hade förmåga att vakna före 5 idag. tog över honom till våran säng och han lyckades somna om till strax vid 6, Men en söndagsmorgon! Kändes inte så speciellt skönt. Jonas sover.  Å alla barnen va vaken före 7 imorse, Va lika dant igår med. Ganska skönt ändå med tidiga mornar och då blir det ju tidiga kvällar. Funderar på att ha en mysdag bara hemma idag, Martin åker hem idag på eftermiddagen, Synd bara att vi åker på att lämna honom oxå, När dom har kommit överens om att hon hämtar när han ska hem, Men men, Tydligen pappans skyldighet att hämta och lämna. Så det blir iafl en lugn dag. Martin ska väl få prova sin nya cykel så nu kan måda martin och vilhelm cykla tillsammans, och Alfred har sin 3 hjuling.


Ja det är inte så mycket nytt som händer här hemma, Ungefär det vanliga . På måndag vet jag inte alls vad jag och barnen ska göra. Dom blir ju hemma om jag är ledig, Som jag vet nu ´har jag inget jobb på Måndag, Men dom kan ju ringa vid halv 8 på morgon som de gjorde sist. På Tisdag ska jag jobba, mellan 12-16 en korttur.


Och jag funderar på att sätta ut lite saker på tradera eller blocket. tradera är jag ganska trött på , vem orkar gå och posta sakerna oxå. Skriva massa vinnarmail och omdömen. Nej usch, Sånt har jag inte tid med. Så det får bli blocket. Har ju en åkpåse, overaller,skor och massa annat smått och gott, Även en musikmobil som jag tänkte försöka bli av med.


Har ju tänkte lite på ytterkläder till Alfred med, Det kommer nog bli viking denna vinter med, Men overall då, Ska man ha overaller eller tvådelat? Det är frågan , Men jag funderar även iafl på en del overaller, Som didrikson, 8848, POP, Me too, Everest, mm, Lindex och kapp ahl bojkottar jag. Kommer alltid att göra med vinterkläder.


Och en tvättmaskin ska vi köpa, Alltid fela haft, Men inte funnits pengar när inte jag har jobbat. Och en diskmaskin och en ny tv, och en ny mobil, Kläder, Ja nu drömmer jag mej bort så långt det går


Nu ska jag se efter om jonas har lust att vakna. Barnen börjar bli otåliga och så..


hejsvejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0